بروزترین مطالب کامپیوتر و موبایل

سلام به همه بازدید کنندگان.امیدوارم از مطالب حداکثر استفادرو برده باشید.نظرات و سوالات خودتونو رو تو نظرات به نمایش بزارید

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

نگاه کامل به امکانات iOS 9 سیستم عامل اپل

سه شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۷ ب.ظ

نگاه کامل به امکانات iOS 9 سیستم عامل اپل



اپل مدعی است که iOS 9 نسخه ای پیشرفته از اپ ها و همینطور ویژگی های جدید را ارائه می دهد که می تواند در پیشرفت کاری کاربران تاثیر گذار باشد. مثلاً اپل می گوی سیری (Siri) دستیار صوتی-متنی این شرکت در iOS جدید می تواند قبل از اینکه شما چیزی از آن بخواهید به کمک شما بیاید و پیشنهادات خود را عرضه کند! این تقریباً به مانند قابلیتی است که در اندروید M و گوگل Now جدید شاهد آن بودیم. اپل همچنین قول داده است که ویژگی های جدید iOS اساس و پایه این سیستم عامل را دچار تحول می کند و در مصرف کمتر باتری، امنیت بیشتر و سرعت بالاتر تاثیر بسزایی می گذارد. اپل در تشریح iOS 9 می گوید:

هر چه بیشتر درباره iOS 9 بدانید، بیشتر متوجه خواهید شد که سر کردن بدون آن چقدر سخت خواهد بود!

در ادامه مطلب، پارسیش نگاهی کاملاً تصویری به ویژگی های جدید و بروز شده iOS 9 خواهد انداخت و برای هر ویژگی، تصاویر تشریحی را ارائه خواهد کرد. مطالعه مطلب پیشرو، شما را به طور کامل به دنیای iOS برده و دیدی بصری از امکانات iOS 9 را برای شما ایجاد خواهد کرد.

iOS 9بخش اول:« اپ های توکار» روند کاری روزانه را تسریع خواهند کرد

built-in apps چیزی است که به این ویژگی iOS تلقی شده است که البته واژه پرکاربردی برای مایکروسافت و یا اندروید هم محسوب می شود که معنای آن بکار گیری اپ های توکار است! و این معنا را دارد که این دسته از اپ ها در درون سیستم عامل طراحی شده اند و اینگونه نیست که به طور جداگانه و توسط کاربر نصب شوند. در واقع built-in apps در آی فون و آی پد برای کارهای روزانه و ضروری که بیشترین نیاز به این اپ را پیدا می کنید طراحی شده است. اپ هایی همچون ایمیل، پیام رسانی، مرورگر وب، نقشه، یادداشت برداری و … مواردی هستند که ما روزانه با آنها سر و کار داریم و قرار گیری آنها در built-in apps به ما کمک خواهد کرد تا سریعتر و بهتر از این اپ ها استفاده نماییم. iOS 9 پیشرفت کلیدی در استفاده از این اپ ها خلق کرده و در کنار آن برند جدیدی از یک اپ خبر رسانی را ارائه کرده که تجربه دریافت خبر و اطلاعات را زیر و رو می کند. ذیلاً برخی از این اپ های توکار را معرفی می کنیم:

۱- اخبار: هر نوع از اخباری که بخواهید نمایش داده می شود

iOS 9 یک اپ جدید با نام News را به صفحه اصلی گوشی اضافه می کند که می تواند تمام اخباری که کاربر می خواهد را نشان دهد. منابع استفاده، برترین سایت های خبری دنیا خواهند بود که دسته بندی های این منابع و نحوه نمایش آنها نیز بر اساس نیاز و علاقه شما انجام می گیرد. به این معنا که iOS 9 برخی فعالیت ها و کاربری های شما در اینترنت را رصد می کند و پس از مدتی منابع متناسب با این علایق را به شما نشان می دهد. کاربر با انتخاب دسته بندی های مثلاً ورزشی و تکنولوژی و با تعیین برخی سایت های خاص می توانید اطلاعات را دریافت کند.

اپل مدعی است که اپ News با داشتن طراحی غنی و منعطف نمایش اخبار و اطلاعات را به گونه ای که دررسانه های دیجیتال به نمایش درآمده، نشان خواهد داد تا کاربر بتواند مقالات را به همان شکلی که ناشر قصد داشته آن را عرضه کند، دریافت نماید. به این معنا که عکس ها، ویدئوها، انیمیشن ها همگی پس از هماهنگ سازی با آی فون و آی پد نمایش داده خواهند شد و چیزی از فلم نخواهد افتاد.

اپل همچنین سرویس Apple News Format را پیش بینی کرده تا ناشران با مراجعه به آن، طرح مد نظر خود را برای نمایش ویدئو، عکس و … را در مقاله هایشان پیاده سازی کنند. مقالات نوشته شده به طور اتوماتیک برای نمایش در iOS جدید بهینه می شود و به شکلی زیبا و منطقی در هر دستگاه اپلی نمایش داه خواهد شد. سرویس جدید می تواند بک امتیاز بزرگ نیز برای ناشران محسوب شود تا کسب و کار خود را در دنیای دیجیتال توسعه دهند.

iOS 9

 ۲- یادداشت برداری دیجیتال با امکانات جدید

اپ نوت (Note) همواره یکی از اپ های ضروری و کاربردی برای یادداشت برداری سریع دیجیتال افکار و ….بوده. در حال حاضر این ویژگی به مراتب کاربردی تر شده است. آیا می خواهید تا به راحترین شکل ممکن یک چک لیست انجام کار برای خود آماده کنید؟ آیا می خواهید به یادداشت هایتان عکس، نقشه و یا لینک اضافه کنید؟ اگر چنین امکانات مضاعفی در یادداشت برداری هایتان اهمیت دارد بهتر است بدانید در اپ نوت جدید اپل این گزینه ها را روی میز اپ قرار داده است! در این ویژگی جدید حتی قادر خواهید بود تا با انگشتتان اقدام به نقاشی و یا نوشتن متن دلخواه کنید.( ویژگی دست خط با طرح) و به لطف iCloud امکان تغییر در یادداشت ها از طریق تمام دستگاههای اپلی فراهم است.

iOS 9

اما سوال اینجاست که چگونه می توان نقشه و یا یک لینک را به یادداشت برداری اضافه کرد؟ برای انجام اینکار کافی است با تپ (کلیک کردن) بر روی کلید Share موجود در سافاری و یا نقشه (Maps) و بسیاری دیگر از اپ ها: نقشه، لینک، اسناد متنی، عکس و ویدئو را به نوت های خود ضمیمه نمایید. یه کمکAttachments Browser می توانید آنچه را که به نوت هایتان ضمیمه کرده اید را مدیریت نمایید و با توجه به دسته بندی انجام شده، آنها را سریعتر پیدا کنید. در عکس زیر توضیحاتی در مورد نحوه کار با اپ نوت آورده شده است:

iOS 9check list  لیست ها را به چک لست تبدیل کنید: با کلیک بر روی آیکون چک لیست، برای خود لیستی تهیه کنید. لیستی از مواد غذایی، لیستی از اقدامات مهندسی برای ساخت خانه، لیست کارهای روزانه و…

photo  عکس به نوت هایتان اضافه کنید: اگر می خواهید تا عکسی به یادداشتان اضافه کنید. کافی است بر روی آیکون دوربین کلید کرده و از گالری خود و یا دوربین گوشی عکس و فیلم مورد نظرتان را اضافه نمایید.

iOS 9  طرح خود را پیاده کنید: به کمک انگشتانتان می توانید در نوت طراحی و دست خط خود را اجرایی نمایید. ابزار ترسیم نیز در کنار شماست و کمک می کند تا اندازه و رنگ ها را تعیین کنید. خط کش مجازی موجود نیز کمک خواهد کرد تا همه چیز را مستقیم بکشید.

 ۳- نقشه کمک می کند در اطراف بچرخید و ببینید چه چیزی در اطراف شماست

یکی از ویژگی های تازه اضافه شده به Maps راهنمای به کارگیری حمل و نقل عمومی است. در واقع به کمک ویژگی Transit اطلاعات مرتبط با مسیریابی و مدت زمان مسافت در حالت های پیاده، خودرو و حمل و نقل عمومی نمایش داده می شود. این ویژگی برای هر شهری که مد نظرتان باشد قابل شخصی سازی است (شهر باید در دیتابیس نقشه اپل موجود باشد) و کمک خواهد کرد تا به نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس یا مترو هدایت شوید. همچنین امکان کمک گیری از سیری نیز برای وجود دارد. از آنجا که مپ بر روی OS X(سیستم دسکتاپ اپل) نیز فعال و قابل دسترس است می توانید برنامه سفر خود را در دسکتاپ تنظیم کنید و در آی فون و آی پد آن را دنبال کنید.

iOS 9

ویژگی Nearby نیز دسته مشخصی از اطلاعات محیط نزدیکتان را بر اساس جستجویی که انحام می دهید، ارائه می کند. فروشگاهها، غذاپری ها، رستوران ها، فست فودها و… از جمله دسته بندی های تعریف شده در نقشه اپل است.

 ۴- والت کیف پول مجازی اپل با امکان پرداخت با کارت های بیشتر

همکنون امکان پرداخت بوسیله اپل پی (Apple Pay) با بهره گیری از کارت های شرکت دیسکاور (Discover) و همچنین کارت های اعتباری فروشگاهی همچون Kohl’s Charge و JCPenney Credit Card و برخی دیگر فراهم آمده است. (متاسفانه همچنان امکان اتصال اپل پی به شبکه شتاب فراهم نشده است!). امکان تعریف کارت های اعتباری هدیه مختلفی نیز به اپل پی (Apple Pay) وجود دارد.

iOS 9

برای استفاده از این ویژگی نیز تنها کافی است دوبار بر روی کلید Home کلیک کرده تا حتی در مواقعی که آی فون قفل است امکان استفاده از والت (کیف پول مجازی اپل) و پرداخت سریع تحت اپل پی فراهم آید.

۵- کارپلی کمک خلبانی بهتر برای خودرو

اگر خودروی شما امکان اتصال بی سیم (وایرلس) به آی فون را دارد، می توانید از کارپلی (CarPlay) بدون هیچگونه اتصال سیمی استفاده کنید. هم اکنون CarPlay قادر است تا پیام های صوتی افراد را برای شما پخش کند. با بهره گیری از کلیدهای مانیتور خودرو نیز می توانید در CarPlay به راحتی به نقشه متصل شوید و اطلاعات مسیر را دریافت نمایید. CarPlay قابلیت توسعه توسط خودرو سازان را دارد لذا شما قادر خواهید بود تا بدوت ترک CarPlay به خدمات بیشتری که سازنده خودرو در آن تعبیه نموده، دست یابید.

iOS 9

iOS 9بخش دوم: بهره وری تا دو برابر بیشتر در iPad

ویژگی جدیدی که اپل آن را iPad Experience می نامد کمک خواهد تا بهرگیری از صفحه بزرگ آی پد تا دو برابر افزایش یابد. بر اساس این ویژگی تازه شما قادر خواهید بود تا سری اقدامات دوتایی را بر روی این دستگاه انجام دهید. استفاده از اسلاید کناری (Slide Over)، تقسیم صفحه (Split View) و تصویر در تصویر (Picture in Picture) از جمله عملگرهایی است که در iPad Experience نصیب کاربر می شود.

iOS 9

همچنین ویژگی جدید QuickType کار با ساختار متون و همچنین انتخاب جملات را ساده تر می کند وشورت کاتهایی از اقداماتی همچون کپی، کات و… را پیش پایِ انگشت شما قرار می دهد! اپل در تشریح ویژگی های جدید می گوید که آی پد در کنار بازی، گزینه ای عالی برای کسب و کار است و ویژگی های جدید می تواند بکار گیری دو کار همزمان را برای تبلت فراهم نماید که خود به معنای تسریع در کسب و کار می باشد. در ادامه این ویژگی های جدید را تک تک معرفی می کنیم:

۱- ویژگی Slide Over

با این ویژگی شما قادر خواهید بود تا بدون خارج شدن از اپ، با اپ دیگری کار کنید. بر این اساس شما می توانید از اسلاید کناری برای کار با اپ دیگر استفاده کنید، پس امکان وب گردی سریع، پاسخ به پیام ها و یا یادداشت یک متن وجود دارد و وقتی که کارتان با آن تمام شد، تنها کافی است آن اسلاید را کنار  بزنید و کار خود با اپ قبل را ادامه دهید.

iOS 9

۲- ویژگی Split View

ویژگی تقسیم صفحه در iPad Air 2 (اپل مشخصاً فقط به این دستگاه اشاره کرده) این امکان را فراهم می آورد تا با دو اپ در کنار هم و به طور همزمان کار کنید. (این ویژگی در رابط کاربر تاچ ویز سامسونگ و برای گوشی های جدید و بزرگ این شرکت تعریف شده است) مثلاً اگر مقاله ای می نویسید در کنار آن کپی از یک کتاب الکترونیکی را وارد آن کنید و یا با بکارگیری مروگر در جستجوی آدرس هتل ها و استفاده از اپ Maps در کنار آن، پیدا کردن هتل ها بر روی نقشه را تسهیل کنید. اپل در این باره می گوید: «وقتی همه چیز پیش روی شماست، تمرکز کردن کار ساده ای خواهد بود!»

iOS 9۳- ویژگی Picture in Picture

زمانی که از FaceTime استفاده می کنید و یا ویدئویی مشاهده می کنید، کلید Home را بفشارید تا سایز نمایشگر ویدئو کوچک شده و به گوشه صفحه نمایش آی پد منتقل شود. حال به راحتی می توانید اپ دیگری را باز کنید! در حالی که ویدئوی شما همچنان در حال پخش است. (چیزی شبیه اپ یوتیوب) پس اگر می خواهید برنامه تلوزیونی دلخواه خود را نگاه کرده و همزمان برخی کارهای عقب افتاده خود را جمع و جور کنید و یا ایمیلی ارسال کنید نگران نباشد، این ویژگی جدید iOS 9 راه حل اقدام بعدی شماست.

iOS 9

۴- ویژگی QuickType

شکل بندی و انتخاب متون به کمک یک نوار ابزار قوی، ویژگی های جدیدی است که اپل نوید آنها را در iOS 9 داده است. اپل مدعی است که با روش مولتی-تاچ امکان انتخاب متون را به ساده ترین شکل ممکن فراهم کرده است. در واقع کافی است دو انگشت خود را در ابتدا و انتهای یک متن قرار دهید تا آنها را انتخاب کند.

iOS 9

همچنین شورت کارتهای بیشتری در استفاده از کیبردهای وایرلس با iPad تعریف شده است. نوار ابزار یاShortcut Bar ویژگی هایی همچون Bold، italic و حتی کپی و پیست را در خود جای داده است. این نوار توکار در iOS 9 همچنین می تواند با اپ های ثالث به خوبی کار کند.

iOS 9

iOS 9

بخش سوم: سیری، راه حلی برای انجام تمام کارها!

با آپدیت جدید، سیری می تواند طیف وسیع تری از اطلاعات و موضوعات مختلف را تحت پوشش قرار دهد و به سوالات بیشتری پاسخ دهد. در واقع درک او بهتر و واکنش او سریعتر از قبل خواهد بود. در iOS 9 سیری هوشمند تر از همشه خواهد بود و قبل از اینک درخواستی ارائه کنید، به شما پیشنهاداتی ارائه مخواهد نمود.

شما می توانید از سیری بخواهید تا در میان عکس ها و فیلم های شما بر اساس مکان، زمان، و عنوان آلبوم جستجو نماید. برای مثال می توانید از آن بخواهید تا عکس های سفر مالزی که در ماه ژانویه رفته اید را به شما نشان دهد! هوشمندی سیری جدید به شما قابلیت سریع و راحت به داده های ضبط شده را فراهم می کند.

iOS 9

در زمینه یادآوری ها نیز سیری بهترین گزینه پیش روی شماست. مثلاً اگر در حال خواندن ایمیلی هستید و آن را نصف کاره رها کرده اید، می توانید از سیری بخواهید تا شب هنگام، برای خواندن ادامه ایمیل به شما یادآوری کند یا مثلاً از سیری بخواهید تا مکان پارک کردن خودروتان را به شما یادآوری نماید!

سیری علاوه بر اینکه یک سیستم دستیار صوتی به حساب می آید، در زمینه جستجو متنی نیز بسیار هوشمند و پر قدرت عمل می کند و همکنون شما می توانید با تایپ کردن، اطلاعات بیشتری نسبت به سوالات خود بدست آورید. (تشریح در عکس های زیر)

iOS 9

به کمک سیری می توانید نتایج مسابقات و همچنین برنامه ریزی لیگ را دنبال کنید. (چپ) همچنین امکان رصد و پیش بینی آب و هوا در تمام شهرهای دنیا وجود دارد (راست)

ios 9

پیگیری شاخص ها و قیمت های بورس و همچنین محاسبات و تبدیلات ریاضی به کمک سیری امکان پذیر است

iOS 9

با جستجو در سیری امکان پیدا کردن مخاطبان نیز وجود دارد که می توان به این شیوه سریعاً با آنها ارتباط پیدا کرد. جستجو در سرویس iCloud نیز امکان پذیر شده. همچنین جستجو در میان اپ های استور اپل به کمک جستجوگر تایپی سیری در دسترس است

در حال حاضر صفحه نمایشگر جستجوگر متنی سیری در بر دارنده مخاطبان، اپ ها، مکان ها و… است. در واقع در این صفحه اطلاعات تماس افرادی که بیشترین میزان مکالمه با آنها را داریم یا آخرین تماس با آنها برقرار شده و یا حتی کسانی که قرار است در آینده آنها را ملاقات کنیم!، خواهیم داشت.

iOS 9

در بخش دیگر، اپ های بیشتر استفاده شده، قرار می گیرند. جالب است بدایند که این پیشنهادات بر اساس میزان استفاده شما در طول روز تنظیم می شود. برای مثال، اگر هر روز صبح اخبار را دنبال می کنید، اپ News هر روز صبح در صفحه جستجو نمایش داده می شود!

در بخش دیگر این صفحه اطلاعاتی در مورد اماکن نزدیک مانند رستوران ها، مراکز خرید و … و همینطور بخشی برای نمایش اخبار تعبیه شده است که اخبار را بر اساس موقعیت محلی شما تنظیم و ارائه می کند.

یکی از دیگر قابلیت های سیری، پیش بینی و ارائه برخی پیشنهادات است! در واقع این پیشنهادات بر اساس روش معمول شما در استفاده از اپ ها و زمان بکارگیری آنها، مرتب و تنظیم می گردد. مثلاً اگر هدفون آی فون خود را متصل کنید، iOS 9 تشخیص می دهد که شاید شما احتمالاً بخواهید فایل صوتی (پادکستی) را که قبلاً شروع کرده اید تمام کنید. یا می تواند در هنگام اتصال به خودرو -با توجه به موسیقی هایی که در این محدوده گوش داده اید- موسیقی های پیشنهادی را برای شما پخش کند.

iOS 9

iOS 9

اضافه کردن وقایع به تقویم نیز ممکن است به صورت خودکار توسط سیری انجام شود. مثلاً فرض کنید ایمیل تایید خرید بلیط پرواز و یا تایید رزرو رستوران برای تاریخ خاصی برای شما ارسال شود. سیری آن وقایع را بر اساس تاریخ به تقویم اضافه می کند. اگر این یادآوری ها شامل مکان یا ساعت زمانی خاصی باشند، iOS 9 راهنمایی ترافیکی و زمانی متناسب را ارائه خواهد کرد تا در زمان مشخص در مکان تعیین شده، حاضر شوید.

یکی از بدی ها یا خوبی های iOS 9 زیر و رو کردن اطلاعات شماست. مثلاً اگر کسی با شماره ناشناسی با ما تماس بگیرد و این شماره قبلاً در گوشی شما در بخشی مثل ایمیل ها وجود داشته باشد، iOS 9 به شما خواهد گفت که این شماره احتمالاً مربوط به آن شخصِ در ایمیل است. با این حال اگر کسی مشخصات فردی را برای شما ایمیل کند، این مشخصات خود به خود به مخاطبان اضافه می شود!

iOS 9

بخش چهارم: مهندسی بهتر در هر سطح

اپل مدعی است که iOS جدید بروز رسانی سریعتر، عملکرد بهتر، عمر باتری بهتر و امنیت بیشتر را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد:

بروز رسانی با حجم بسیار کمتر: یکی از خصوصیات بارز iOS 9 حجم پایین آپدیت آن است. بر اساس اعلام اپل، حجم فایل آپدیت این ورژن از iOS چیزی برابر ۱٫۳ گیگابایت است. این در حالی است که آپدیت iOS 8 برابر ۴٫۶ گیگابایت بود. در مواقعی که ضرورت پیدا می کند اپل، بروز رسانی های لازم را ارائه می کند و با ارسال اعلانی شما را مطلع می کند.

عمر باتری بهتر: در کل، سیستم عامل و همچنین اپ های اصلی کار گذاشته شده در آن طوری طراحی شده اند که کمترین میزان استفاده از باتری را در بر داشته باشد. به لطف سنسور نور و محیطی، آی فون تشخیص خواهد داد که وقتی آن را رو به میز می گذارید، ار زوشن کردن صفحه نمایش ممانعت نماید، حتی زمانی که اعلانی دریافت می کنید. (صفحه نمایش روی میز باشد) حالت Low Power باعث خواهد شد تا بتوان در مواقع ضروری مصرف باتری را حتی بیشتر کاهش داد.

عملکرد سریع و بهتر سیستم عامل: اپ های موجود در iOS 9 طوری طراحی شده اند که با حداقل مصرف CPU و GPU بیشترین میزان عملکرد را از خود نشان دهند. بر این اساس شما شاهد اسکرول بهتر، نمایش انیمیشن های قوی تر و عملکرد فوق بهتر خواهید بود. ایمیل، پیام رسان، صفحات وب و  PDF بسیار سریعتر از قبل پاسخگوی نیاز شما خواهند بود و با وجود وظایف چندگانه یا مولتی-تسک در iPad احساس لذت بیشتری با کار با iOS 9 خواهید برد.

امنیت بیشتر: بر قراری امنیت دستگاه و اپل ID بر ضرورت حفظ تمام اطلاعات شخصی کاربران مانند عکس ها، اسناد، پیام ها، ایمیل ها، و موارد دیگر تاکید دارد . در iOS 9 شاهد بکارگیری پیشرفت های امنیتی در خصوص وضع رمز های عبور بهتر و سختی گیری های بیشتر در دسترسی های غیر مجاز دیگران به اپل ID شماست. این تنظیمات و ویژگی های جدید اگرچه ساده به نظر می رسند اما به طور قابل توجهی دسترسی دیگران به اطلاعات شخصی شما را سخت و پیچیده می کنند. این تغییرات در دو حوزه زیر تقسیم می شود:

۱-رمز گذاری ۶ رقمی: رمزگذاری های موجود در آی فون و آی پد برای فعال سازی تاچ ID از چهار رقم به ۶ رقم افزایش پیدا کرده است. این ویژگی جدید باعث خواهد شد تا شانس هک پسورد شما به طور قابل توجهی کاهش یابد.

۲-احراز هویت دو فاکتوره: رمز عبور ۴ رقمی یا ۶ رقمی هیچگاه به تنهایی موثر نخواهد بود از این روست که اپل از روش پیشرفته امنیتی احراز هویت دو فاکتوره بهره گرفته است. اساس کار احراز هویت دو فاکتوره بر اساس ارسال کد هویتی به شماره تلفن کاربر می باشد. بسیاری از شرکت های مهم دنیا همچون گوگل، فیسبوک و … از این روش بهره می گیرند.

انتقال از اندروید به iOS به راحتی آب خوردن!: اپل مدعی است که انتقال اطلاعات از اندروید به iOS بصورت بی سیم و به کمک Move to iOS به سادگی هر چه تمام تر انجام می گیرد. این انتقال می تواند شامل: مخاطبان، عکس ها، فیلم ها، پیام ها، بوک مارک وب، حساب های ایمیل، تقویم، والپیپیرها و… می باشد. اپ های vhd’hk همچون فیسبوک و توییتر نیازی به انتقال نداشته و به راحتی قابل دانلود از اپل استور است. در این انتقال همچنین اپ های پولی توسط اپل شناسایی می شود و در ویش لیست (Wish List) آی تونز اضافه می شود اما خبری از دانلود رایگان آنها نیست!

iOS 9

iOS جدید برای توسعه دهدگان و برنامه نویسان نیز ویژگی های جدیدی به همراه دارد. در واقع امکاناتی همچون چند وظیفگی و API بیشتر برای بازی ها کمک خواهند کرد تا برنامه و بازی های بهتری خلق سود. قابلیت جستجوی گسترده، اتصال وایرلس به کارپلی، پشتیبانی از HomeKit و HealthKit (کنترل هوشمند منزل و رهگیری وضعیت سلامتی در اتصال به اپل واچ) از جمله کاربری های ارتقا یافته در iOS است.

در نهایت برای تست کامل این سیستم عامل جدید باید صبر کنیم چرا که تاریخ عرضه iOS 9 تقریبا همزمان با عرضه آی فون ۷ و در شهریور  و یا مهر ماه (سپتامبر) خواهد بود، با این حال با شرکت در Apple Beta Software Program امکان تست زودتر از موعد این سیستم عامل وجود دارد با این حال عضویت در این برنامه اپل ساده نبوده و این شرکت در تعیین این افراد فاکتورهایی در نظر می گیرد که کار هر کس نخواهد بود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۴
amin shahkar

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی